Ruilwinkel De Helpende Hand 1/2 jaar

We zijn inmiddels alweer een half jaar bezig met Ruilwinkel De Helpende Hand en we kunnen zeggen met succes. Veel mensen weten de weg naar ons te vinden om spullen te doneren en veel mensen met een minimum inkomen weten gelukkig ook waar we te vinden zijn.

Aanwezig op maandag, woensdag en vrijdag

De vrijwilligers van Ruilwinkel De Helpende Hand zijn aanwezig op maandag, woensdag en vrijdag van 13:15 t/m 16:00 en vragen een ieder die spullen wil doneren/ inleveren eerst even een afspraak te maken daar er in de winkel geen opslag mogelijkheid is. Veel mensen en gezinnen met een minimum zijn al bij ons ingeschreven, dit kan door het overleggen dat zij minima zijn en het overleggen van hun legitimatiebewijs. De mensen/gezinnen worden bij ons afzonderlijk ingeschreven en krijgen hierna een puntenbudget waarmee ze kunnen shoppen in de Ruilwinkel.

Een eigen budget

Afhankelijk van de leeftijd heeft ieder een eigen budget dit kan zijn 25 punten per maand voor kinderen tot 4 jaar tot 50 punten voor een volwassenen per 3 maanden, hiermee kunnen ze kleding schoenen enz mee nemen uit de winkel. Een broek is bijvoorbeeld 5 punten voor kinderen en 7 punten voor een volwassen persoon, soms gaan mensen hier weg met een volle tas en dat doet ons goed. Hebben mensen punten tekort dan kunnen zij dit oplossen door een tegen prestatie bijvoorbeeld een potje groente erbij inleveren of een wederdienst voor een ander.

Natuurlijk zijn mensen die niet minima zijn of dit niet kunnen overleggen ook meer dan welkom, zij kunnen spullen doneren waar we andere weer heel blij mee kunnen maken. Ook kunnen de mensen die niet aan kunnen tonen dat zij minima zijn spullen voor een minimale prijs mee krijgen uit de winkel, met dit geld dekken we de onkosten die er zijn voor het pandje waar we in zitten.

Via te klikken op de tekst tussen haakjes (Ruilwinkel De Helpende Hand) komt u op de facebook pagina van Ruilwinkel De Helpende Hand, hier vind u meer over de Ruilwinkel.